måndag 9 januari 2012

22 - 31 december 2011


31 december
Nyårsafton firar vi med en hemmagjord smörgåstårta...ett GOTT slut på 2011 - Mums!! Gott nytt år!!!


30 december
Hostmedicin mot min sega hosta (som började någon gång runt Lucia)...undrar om det heter hostmedicin för att man ska hosta mer (ler)

29 december
Maken skickar mig till doktorn på Nova Kliniken för nu har jag hostat i flera veckor och inte blir det bättre...
( får veta att jag bara har ett virus som satt sig på luftrör och på stämbanden. Får hostmedicin på recept för att se om det kan lindra min hosta)

28 december
Ingen bra dag...är trött på alla baciller och att inte kunna prata så idag är mitt glas långt ifrån halvfullt (vatten är också det enda som lindrar min hosta och hesa hals)

27 december
Jag började tappar rösten redan igår men det är värre idag. Får skriva på en av tjejernas skriv-tavlor för att spara på rösten. (fungerar rätt bra eftersom stora syster kan läsa och lilla syster ljuder rätt bra hon med)

26 december
Ännu en mysdag....tittade på DVD-film och mumsade på lussebullar, pepparkakor och saffransskorpor

25 december
Vi skulle ha firat jul med släkten idag men lite feber och kliande prickar kom i mellan såå dagen firas med en film-stund i soffan mumsande på julgodis istället. Hyrde den nya Smurf-filmen via telia (som vi skulle ha sett på bio i höstas men även dåå kom dumma virusar i mellan)

24 december
Så var det julafton och vi firar med att dutta kli-lugnade medel på vattenkoppor (aja...det blir i alla fall en jul vi minns...(ler))

24 december (bonusbild)
Efter julklappsutdelningen såg vårt tv-rum ut så här....underbart är kort (som Povel sjöng)

23 december
Vår plastgran plockas upp och blir klädd (för oss är detta sent för vi brukar ha fram granen till Lucia men i år har tv-rummet varit en förvaringsplats av saker medans vi målat om i tjejernas rum)

23 december (bonusbild)
Såå var det dags för nattmangling på Lille Julafton igen, vi städar och fixar det sista...som julklapparna som jag slår in nån gång efter midnatt (nästa år ska jag INTE renovera i december (ler))

22 december
Första dagen på jullovet och alla (utom pappa) är sjuka såå pappa får VAB:a och hjälpa till med julklapps tillverkningen....tjejerna målar porslinsmuggar med porslinspennor (de ville göra nya muggar till sig själva för de som de har gjordes för 3 år sedan och då kunde inte lilla syster skriva sitt eget namn såå hon ville faktisk göra en ny mugg och skriva namnet SJÄLV )

Inga kommentarer: