torsdag 15 december 2011

10 - 15 december 2011

15 december
Jag borde egentligen vila (eftersom jag har fått tjejernas förkyldning) men eftersom jag satt igång att måla om inne hos tjejerna måste jag trots hosta och förkylning, ta ett städ-ryck inne i det färdigmålade sovrummet.
Man borde lära sig att inte köpa såå mycket saker till sina barn, varje gång man suckar över hur mycket prylar man måste städa varje gång man försöker fåå lite snyggt i deras rum (ler). Fick upp en del av alla Little PetShop-saker damerna lite snyggt i hopp om att de kanske kan leka (utan bråk) när de kommer hem efter en låång skoldag...för idag ska de fåå flytta in i sitt nya LILA sovrum.

14 december
Jag hann inte med alla inköp i lördags så idag stack jag in till Nova (Lund) på egen hand för att leta julklappar och något snyggt att sätta på mig i jul. Hittade inga kläder till mig själv (som vanligt) men fick handlat lite till tjejerna och såå fick jag tag i ett par julklappar till dem (men inget till maken så jag får klura vidare på vad han ska få i julklapp)

13 december
Idag går tjejerna Lucia med barnkören, i Kyrkan. I år är de väldigt många barn som sjunger i kören såå kyrkan blev rätt fullsatt. (då jag inte gillar att lägga ut mina eller andras barn på nätet tog jag ett foto av Lucians ljuskrona...fick till ett rätt lustigt foto eftersom åskådarna framför mig "stod lite i vägen" )

12 december
Hämtade dottern på Kyrkis och sen passade vi på att lämna tillbaka jul-ljudboken på biblan och lånade lite nytt att lyssna på (jag och dotterna lyssnar just nu på Landet Narnia-böckerna. Ljudböcker fungerar super när man står och målar har jag upptäckt (ler))

11 december
Idag tänder vi 3:e ljuset i adventljusstaken och tar det ganska lugnt (vilket vi behöver efter gårdagens shoppingtur)

10 december
Idag tog vi bilen och åkte på jul-shopping. Första stoppet var Ikea (Malmö) och sen var vi på XXXLutz.
Passade på att fota den STORA stolen som står utanför möbelvarohuset (om ni kollar lyktstolparna i bakgrunden såå förstår ni nog hur stor stolen egentligen är)

Bonusbild (10 dec)
Efter shoppingen i Malmö väntade ett par timmar inne på Burlöv Centrum. Fotade juldekorationerna som satt i taket inne på shoppingcentrumet...(mobilkameran gillade inte mörkret såå bilden bidde lite suddig)

Inga kommentarer: