måndag 19 december 2011

16 - 19 december 2011

19 december
Idag känner jag av gårdagens målande i kroppen (har ont lite här och där...hihii). Tar det lugnt och njuter av att ha huset för mig själv. Dagens bild blir på dagens lunch = resterna av Lasagen som maken gjorde igår)

18 december
Det är 4:e advent och hela familjen betar av "måste-listan". Make och barn bakar "julklappar", Vörtbröd och goda saffransskorpor. (när jag har matpaus passar jag på att fota adventsljusstaken i köket, baket och såå skymtar man halstabletterna och hostmedicinen i sprutan...till den hostande familjen (ler))

Bonusbild (18 dec)
Jag måålar och målar....idag blir det ett ROSA rum. (önskemål från den yngre dottern fast båda tjejerna blir såå nöjda med sitt roosa rum)

17 december
Lördag och hela familjen är trött efter veckan...gör att vår planering får "bantas" lite. Vi röjer i rummet som ska måla i helgen och sen myser hela familjen med DVD-film och snacks.

16 december
Dagens aktivitet (förutom att VAB:a äldsta dottern) var att måla täckfärg på fuktfläckarna i taket på tjejernas blivande rosa rum. (vi kommer inte ihåg om fläckarna fanns där när vi målade rummen innan vi flyttade till huset eller om de blivit efter tak-om-läggningen i fjor sommar)

Inga kommentarer: